:: Firefox 4 ::

Assalammualaikum ....

Perut sudah kenyang , hati sudah happy . And bila hati sudah happy teringat plak kepada browser kesayangan aku nie ------------> Firefox 

Sehari semalam aku explore browser nie , (taksub tahap gaban punya pasal) , ternyata mmg terbaik dari ladang la . Kepantasan loading , graphic accelerator , tabbing , special features dan sebagainya membuatkan aku berpuas hati , seronok bak lembu terlepas dari sembelih dan seangkatan dengannya .

Meh aku nak story sket pasaipa aku teruja sangat dengan Firefox 4 nie .


Aku terangkan secara ringkas ek . Kalo nak detail lagi seperti biasa la , klik sini .

Seperti gambar diatas (gambar screenshot PC aku) , mmg 100% perubahan dilakukan oleh geng firefox
Dari design browser tu sendiri yang nampak lagi ringkas , Tabbing yang oleh di unpinkan (dikecikkan jadi macam bentuk button tuh , Menu bar yang dicompactkan dalam satu button saja membuatkan semuanya menjadi simple and enjoyable .

Dan seperti yang aku dah petakkan kawasan merah tu (pakai paint hehe) , semua tu adalah special features yang disediakan oleh firefox kepada kita .

FIREFOX 4 FEATURES

Easy Browsing
High Performance
Advance Security
Powerful Personalization
The Cutting Edge
Universal Access
Secara keseluruhannya , aku tabik spring toink toink kat Firefox sebab berjaya memulihkan kesetiaan aku kepada mereka sebab aku hampir2 tergoda dengan Internet Explorer 9 keluaran Microsoft . Hehe .
Persaingan antara kedua-dua Browser nie mmg menarik dan aku rasa persaingan sihat mereka akan memberi impact besar dalam kemajuan dunia Internet buat masa hadapan . (silap2 nak buka Internet pakai niat ja hahaha)
Sekian saja tok hari nie , aku nak tido awal . Esok bangun awal , pergi keja awal . (ayat org slalu pergi keja lewat hahaha)
    Assalammualaikum ...

0 comments: